Dersin Adı | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi |
Sınıf | 4. Sınıf |
Öğrenme Alanı | Kur'an ve Yorumu |
Ünitenin Adı/No | Kur'an-ı Kerim'i Tanıyalım / 4. Ünite |
Konu |
1- Son İlahi Kitap Kur'an-ı Kerim 2- Kur'an-ı Kerim'in Hz. Muhammed'e İndirilişi 3- Kur'an-ı Kerim'in Kitap Haline Getirilmesi ve Çoğaltılması 4- Kur'an-ı Kerim'in İç Düzeni: 4.1-Ayet 4.2-Sure 4.3-Cüz |
Süre | 40 dakika |
Ortam | Sınıf ortamı |
Sınıf Düzeni
|
Oturma düzeni |
Öğrenci Sayısı
|
Tüm sınıf |
Amaçlar ve Kazanımlar
|
Amaç: Kur’an-ı Kerim’i tanıtmak Kazanım: *Kur’an’ın Allah tarafından insanlara gönderilen son ve evrensel bir kitap olduğunu bilir. *Kur’an’ın Hz. Muhammed’e indiriliş sürecini bilir. *Kur’an’ın kitap haline getirilmesi ve çoğaltılması ile ilgili süreci açıklar. *Kur’an’ın iç düzenine ilişkin ayet, sure ve cüzün anlamlarını kavrayarak Kur’an’dan bunlara ilişkin örnekler gösterir. |
Yöntem ve Teknikler
|
Sunuş Yoluyla Öğretim, Buluş Yoluyla Öğretim, Sunum (slayt-video), Gösterip Yaptırma |
Kullanılan Araç Gereçler
|
Bilgisayar, projektör cihazı, Kur’an-ı Kerim, Meal |
Öğrenme – Öğretme Etkinlikleri
|
Dikkat Çekme: Öğretmen derse başlarken sınıfı selamladıktan sonra bugünkü konuya dikkat çekmek amaçlı “Kur’an-ı Kerim hakkında neler biliyorsunuz?” diye sorar. Soruyla dikkat çektikten sonra öğrencilerin hazırbulunuşluklarını ölçerek derse geçiş yapar.
|
Güdüleme: Öğrencilerin yaş grubu göz önünde bulundurulduğunda güdüleme amacıyla ‘’Kur’an-ı Kerim hakkında bugün pek çok şey öğreneceğiz.’’ diyerek öğrencilerde merak uyandırarak onları istekli hale getirir.
|
|
Dersin işlenişi :
1) Önce sınıfa Kur'an-ı Kerim hakkında neler bildikleri sorularak hazırbulunuşlukları ve önbilgileri kontrol edilir.
2) Kur'an-ı Kerim'in indirilişi şema halinde, görsel olarak anlatılır.
3) Kur'an-ı Kerim'in önemli özellikleri anlatılır.4) Son ilahi ve evrensel kitap olduğu, kıyamete kadar korunacağı vurgulanır. Bunlar ayet-i kerime ile desteklenir.
5) ''Yüce Kitabım'' adlı şiir yorumlattırılarak konunun ne kadar anlaşıldığı ölçülür.
6) Kur'an-ı Kerim'in içeriği hakkında bilgi verilir.
7)''Kur'an-ı Kerim'in indiriliş amacı nedir?'' sorusu sorularak düşünmeleri sağlanır.
8) Kur'an-ı Kerim'in ana konuları hakkında bilgi verilir.9) İlk Kur'an-ı Kerim nüshasının nasıl oluştuğu sorularak öğrencilerin konuya dikkati çekilir. 10) Kur'an-ı Kerim'in nasıl kitap haline getirildiği ve nasıl çoğaltıldığı hakkında bilgi verilir. 11) Kur'an-ı Kerim'in iç düzeni tanıtılır. 12) Kur’an-ı Kerim okuyan bir çocuğun videosu izletilerek hem görsel hem işitsel zekaya hitap edilir. 13) Kur'an-ı Kerim'in kendisi öğrencilerin eline verilerek öğrendiklerin bizzat inceleyip pekiştirmeleri istenir. |
|
Değerlendirme: Dersin sonunda anlaşılıp anlaşılmadığını kontrol etmek amaçlı öğrencilere birtakım sorular sorulur.
Kur'an-ı Kerim nasıl indirilmiştir?
Kur'an-ı Kerim'in nitelikleri nelerdir?
Kur'an-ı Kerim'in indiriliş amacı nedir?
İlk Kur'an-ı Kerim nüshası nasıl oluşmuştur?
Kur'an-ı Kerim kitap haline nasıl getirilmiştir?
Kur'an-ı Kerim'in iç düzeni nasıldır?
Bu sorulara verilen cevaplar doğrultusunda ve yapılan uygulama ile konuyu ne derece anladıkları anlaşılır.
|
10 Eylül 2014 Çarşamba
Materyal Ders Planı
DERS PLANI
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder