10 Eylül 2014 Çarşamba

Materyal Ders Planı

DERS PLANI

 

Dersin Adı Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
Sınıf 4. Sınıf
Öğrenme Alanı Kur'an ve Yorumu
Ünitenin Adı/No Kur'an-ı Kerim'i Tanıyalım / 4. Ünite
Konu 1- Son İlahi Kitap Kur'an-ı Kerim
2- Kur'an-ı Kerim'in Hz. Muhammed'e İndirilişi
3- Kur'an-ı Kerim'in Kitap Haline Getirilmesi ve Çoğaltılması
4- Kur'an-ı Kerim'in İç Düzeni: 4.1-Ayet
4.2-Sure
4.3-Cüz
Süre 40 dakika
Ortam Sınıf ortamı
Sınıf Düzeni
Oturma düzeni
Öğrenci Sayısı
Tüm sınıf
Amaçlar ve Kazanımlar
 
Amaç: Kur’an-ı Kerim’i tanıtmak
 
Kazanım:
*Kur’an’ın Allah tarafından insanlara gönderilen son ve evrensel bir kitap olduğunu bilir.
*Kur’an’ın Hz. Muhammed’e indiriliş sürecini bilir.
*Kur’an’ın kitap haline getirilmesi ve çoğaltılması ile ilgili süreci açıklar.
*Kur’an’ın iç düzenine ilişkin ayet, sure ve cüzün anlamlarını kavrayarak Kur’an’dan bunlara ilişkin örnekler gösterir.
 
Yöntem ve Teknikler
 
Sunuş Yoluyla Öğretim, Buluş Yoluyla Öğretim, Sunum (slayt-video), Gösterip Yaptırma
Kullanılan Araç Gereçler
 
Bilgisayar, projektör cihazı, Kur’an-ı Kerim, Meal
 
 
 
 
 
 
 
  Öğrenme – Öğretme Etkinlikleri
 
Dikkat Çekme: Öğretmen derse başlarken sınıfı selamladıktan sonra bugünkü konuya dikkat çekmek amaçlı “Kur’an-ı Kerim hakkında neler biliyorsunuz?” diye sorar. Soruyla dikkat çektikten sonra öğrencilerin hazırbulunuşluklarını ölçerek derse geçiş yapar.
 
Güdüleme: Öğrencilerin yaş grubu göz önünde bulundurulduğunda güdüleme amacıyla ‘’Kur’an-ı Kerim hakkında bugün pek çok şey öğreneceğiz.’’ diyerek öğrencilerde merak uyandırarak onları istekli hale getirir.

Dersin işlenişi :
1) Önce sınıfa Kur'an-ı Kerim hakkında neler bildikleri sorularak hazırbulunuşlukları ve önbilgileri kontrol edilir.
2) Kur'an-ı Kerim'in indirilişi şema halinde, görsel olarak anlatılır.
3) Kur'an-ı Kerim'in önemli özellikleri anlatılır.
4) Son ilahi ve evrensel kitap olduğu, kıyamete kadar korunacağı vurgulanır. Bunlar ayet-i kerime ile desteklenir.
5) ''Yüce Kitabım'' adlı şiir yorumlattırılarak konunun ne kadar anlaşıldığı ölçülür.
6) Kur'an-ı Kerim'in içeriği hakkında bilgi verilir.
7)''Kur'an-ı Kerim'in indiriliş amacı nedir?'' sorusu sorularak düşünmeleri sağlanır.
8) Kur'an-ı Kerim'in ana konuları hakkında bilgi verilir.
9) İlk Kur'an-ı Kerim nüshasının nasıl oluştuğu sorularak öğrencilerin konuya dikkati çekilir.
10) Kur'an-ı Kerim'in nasıl kitap haline getirildiği ve nasıl çoğaltıldığı hakkında bilgi verilir.
11) Kur'an-ı Kerim'in iç düzeni tanıtılır.
12) Kur’an-ı Kerim okuyan bir çocuğun videosu izletilerek hem görsel hem işitsel zekaya hitap edilir.
13) Kur'an-ı Kerim'in kendisi öğrencilerin eline verilerek öğrendiklerin bizzat inceleyip pekiştirmeleri istenir.
Değerlendirme: Dersin sonunda anlaşılıp anlaşılmadığını kontrol etmek amaçlı öğrencilere birtakım sorular sorulur.
Kur'an-ı Kerim nasıl indirilmiştir?
Kur'an-ı Kerim'in nitelikleri nelerdir?
Kur'an-ı Kerim'in indiriliş amacı nedir?
İlk Kur'an-ı Kerim nüshası nasıl oluşmuştur?
Kur'an-ı Kerim kitap haline nasıl getirilmiştir?
Kur'an-ı Kerim'in iç düzeni nasıldır?
Bu sorulara verilen cevaplar doğrultusunda ve yapılan uygulama ile konuyu ne derece anladıkları anlaşılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder