MATERYAL RAPORU
Dersin Adı:
|
Öğretim
Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
|
Öğretim Üyesi:
|
Orhan
CURAOĞLU
|
Hazırlayanlar:
|
Zilal
Yöndem
Yasemin
Topkan
Zeynep
Bilgin
|
Hazırlanılan Dersin Adı:
|
Din
Kültürü ve Ahlak Bilgisi
|
Sınıf:
|
4.
Sınıf
|
Öğrenme
Alanı:
|
Kur'an ve Yorumu
|
Ünitenin
Adı/No:
|
Kur'an-ı Kerim'i Tanıyalım / 4.Ünite
|
Konu:
|
1- Son İlahi Kitap Kur'an-ı Kerim
2- Kur'an-ı Kerim'in Hz. Muhammed'e İndirilişi
3- Kur'an-ı Kerim'in Kitap Haline Getirilmesi ve
Çoğaltılması
4- Kur'an-ı Kerim'in İç Düzeni: 4.1-Ayet
4.2-Sure
4.3-Cüz
|
Süre:
|
40 dakika
|
Ortam:
|
Sınıf
ortamı
|
Sınıf Düzeni:
|
Oturma
düzeni
|
Öğrenci Sayısı:
|
Tüm
sınıf
|
Amaçlar ve Kazanımlar:
|
Amaç: Kur’an-ı
Kerim’i tanıtmak
Kazanım:
*Kur’an’ın
Allah tarafından insanlara gönderilen son ve evrensel bir kitap olduğunu
bilir.
*Kur’an’ın
Hz. Muhammed’e indiriliş sürecini bilir.
*Kur’an’ın
kitap haline getirilmesi ve çoğaltılması ile ilgili süreci açıklar.
*Kur’an’ın
iç düzenine ilişkin ayet, sure ve cüzün anlamlarını kavrayarak Kur’an’dan
bunlara ilişkin örnekler gösterir.
|
Materyalin
Tanıtılması ve Yapılışı:
|
Kur’an-ı
Kerim’i tanıyalım başlıklı müfredat planına uygun slayt gösterisi hazırlandı.
Bol görsel malzeme kullanılmaya çalışıldı. Bilgiler olabildiğince özet
halinde ve tablolaştırılarak verilmeye çalışıldı. Video gösterisi
kullanılarak görsel zekaya hitap edildi. Öğrencilere Kur’an-ı Kerim ve meal
dağıtılarak uygulamalı olarak ders işlenir.
|
Materyalin
Amacı:
|
Görsel
ve işitsel zekaya hitap edebilmek için bol görsel malzeme kullanılarak slayt
hazırlandı. Bilgiler; daha etkili, verimli ve iyi anlaşılması için kısa, öz ve tablolaştırılarak
verildi. Kur’an-ı Kerim okuyan küçük
çocuk videosu izlettirilerek kalıcı ve etkili bir örnek gösterildi. Kur’an-ı
Kerim ve mealler sınıfa dağıtılarak öğrencilerin bizzat görerek dokunarak
uygulayarak öğrendiklerini pekiştirmesi sağlandı.
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder